Auschwitz

I skolan ås arbetar vi om andra världskriget och i min grupp så arbetar vi om Auschwitz. det största koncentrationslägret som fanns. det fanns 39 st läger men Auschwitz var det största. det är så hemskt när man läser om allt och ser alla bilder. Hitler var verkligen helt dum i huvudet. jag hatar honom. säg nån som inte gör det, men jag kommer aldrig förstå mig på den idioten!


Anne Frank är ju en av dom som satt i koncentrationslägret och å sin 13-årsdag fick hon en dagbok och den första meningen löd såhär:

Jag hoppas att jag skall kunna anförtro dig allt, så som jag hittills inte har kunnat anförtro mig åt någon, och jag hoppas att du skall vara ett stort stöd för mig.
image872
image877

På skylten på den här bilden står det "Arbeit macht frei" och det betyder "Arbete skapar frihet". Hitler var så grym och hård.


Bild 1: Sovkojerna i Auschwitz
bild 2: Döda människor

Kommentarer
Postat av: frejduh

hitler var bäst

2011-07-04 @ 22:41:04
URL: http://www.finest.se/pretzelkors

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0