Taxingeslott


Pappa och mormor när vi fikar.

Morfar när vi fikar.

Uteplatsen på fiket.

Utanför slottet.

Den vackra parken.

Idag har jag varit i Taxinge med mamma och pappa. Vi mötte upp mormor och morfar där för att gå på auktion. Det var tråkigt, men ändå kul att se på. Jag har inte direkt varit på en auktion tidigare men det var ganska intressant. Tanten som pratade var så himla kunnig om allt som auktionerades bort, hon snackade som fan. Duktig var hon. Det var en auktion med mattor och massa krukor från Vietnamn och sånna här mattor från Persien, Iran och Irak, sånnadär handgjorda. Fyfan vad dyra dom var. Mattorna där kostade upp till 45000 till 50000 kr. Helt sjukt! Mamma och pappa fick en matta av mormor och morfar. Jag gillar inte sånna där mattor, men den vi fick var faktiskt ganska fin här hemma i hallen, helt OK faktiskt.

Efter auktionen så gick vi upp till slottet och där fikade vi. Jag åt en marngtårtbit OCH en chokladboll. Jag lovar er, det var en av de godaste chokladboll jag någonsin ätit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0