Älvsjö mässan.

Idag har jag varit med min klass på Gymnasiemässan i Älvsjö. Det var bra, men ritkigt snurrigt, man blev helt virrig. Jag och Cornelia visste inte var vi skulle börja, allt var så grötigit liksom. Dessutom fanns det nästan inget som passade mig, tittade på massa IB skolor, funderar på att gå det faktiskt. Europa eller St: Eskil fanns inte med så jag kunde inte få mer information om de skolorna. Jag har besluts ångest, jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Jag är intresserad av språk och just därför vill jag gå någon internationell linje. Hittade en skola som verkade super bra pp Södermalm,  Internationella Engelska Gymnasiet hette den. Där jag funderar på att kanske gå IB... Tog även massa broschyrer om High School year med STS. För det ska jag nämligen åka på i ett år till USA, när jag börjar tvåan tror jag. Det verkar vara så grymt häftigt. Hoppas bara på det bästa... Jag som var så säker på vad jag ville gå för två år sedan, men nu är allt en ända stor röra. Jag kommer aldrig kunna välja! Å.


Kommentarer
Postat av: Malin

om man får ge ett par tips bara sådär... Internationella Engelska har jag bara hört dåligt om, ofräscht och inga bra lärare å så, men vad vet jag, går inte där.

STS rekommenderar jag verkligen inte som highschool year arrangör, vet flera stycken som har åkt med dom och det har inte funkat i kommunikationen med dom och så..

Oroa dig inte för mycket, vet att det är svårt att bestämma men tro mig, det blir bra tillslut. Och lyssna på andra, men bestäm i slutändan själv och välj aldrig nåt som inte känns bra.

Lycka till!

2008-11-14 @ 01:05:38
Postat av: tilda

Jag tror att alla lektioner är på engelska på internationella engelska=) fett jobbigt typ matte på engelska... =)<3

2008-11-17 @ 14:41:49
URL: http://mangsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0