Dag 1 - Om mig.

Nu tänkte jag ta och bocka av den första rubriken i den där listan jag la in igår.

OM MIG

Ja, jag börjar väl med att presentera mig själv. För er som inte vet, så heter jag Rebecca Anna Christina Forsberg. Jag är 17 år och nu ska vi se, 9 månader och några dagar. Vill vara så exakt som möjligt eftersom jag gärna vill fylla 18, ganska så snart! Jag är född den 6 april 1993, vilket betyder att min 18 årsdag inträffar ganska exakt om tre månader. Det känns så sjukt underbart, att äntligen få fylla åldern alla talar om. Och på tal om körkortet, det längtar jag till mest. Jag vill ha den där jäkla lappen nu! Jaja, nog om 18..

Min familj består av min mor Anette, min far Thommy och mina två äldre bröder Tim och Adam. Jag är yngst, vilket är ganska skönt de flesta gångerna. Jag är född i Södertälje, men flyttade till Nykvarn när jag var två år och här har jag bott sedan dess. Trivs faktiskt väldigt bra. Jag har mina underbara vänner här som jag förhoppningsvis kommer umgås med i många år till framöver.

Skolan då.. Jag går andra året på gymnasiet i Strängnäs, på Europaskolan där jag läser Företagarprogrammet. Mina åsikter om skolan, och linjen är väl ganska delade. Det första året på skolan var ett helt underbart år måste jag säga! Saknar det lite. Tvåan, är mindre bra däremot. Riktigt tungt och jobbigt år, och sjukt mycket att göra. Ibland ångrar jag att jag valde den skolan. Känns som att jag hellre hade valt något närmre, som Södertälje, där jag känner mig mer hemma än Strängnäs. Men det finns inte så mycket att göra åt det nu, så jag får helt enkelt nöja mig med detta och ta vara på den tid som är kvar. Klassen är ju faktiskt väldigt bra ändå.

Mina frititsintressen är inte så många. Jag har mina underbara vänner, som jag lever för kan man säga. Jag är så glad över att jag har fått så fina vänner, och att vi har så galet kul tillsammans. Jag ska nog inte klaga på min tid som tonåring och undgom, för än så länge har den varit helt sjuk. När jag var 13 började allt det roliga i mitt liv, jag och mina vänner har provat på så mycket galna grejer tillsammans, och fasen vad jag älskar er, allihopa!

Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0